Monday, April 25, 2011

Contoh Surat Rayuan Kolej :)


Okay!!dibawah ni saya ada sediakan Contoh Surat Rayuan buat kita-kita yang xdpt kolej..
Chill ok!! kita berusaha!!jOm2!!
*Sila baca dengan Penuh Kasih Sayang*



Si polan bin si polan
No.Matrik no toto
No.Rumah wad gila
Fakulti Suka Gelak Selalu
Universiti Malaysia Sarawak,
94300 Kota Samarahan, Sarawak
Pejabat Kolej tanjung bahagia
Universiti Malaysia sarawak
94300 Kota Samarahan, Sarawak 5 Mei 3000
Tuan/Puan
RAYUAN MENDUDUKI KOLEJ PILIHAN HATI SAYA BAGI SESI 2011/2012
Saya seperti nama di atas memohon rayuan bagi terus menduduki di kolej tanjung bahagia untuk sesi 3000 setelah nama saya tiada dalam senarai calon jaya kolej untuk semester hadapan.
2. Bagi makluman pihak tuan/puan sepanjang saya menghuni di kolej tanjung bahagia ini, saya sentiasa aktif dalam aktiviti-aktiviti yang dianjurkan oleh pihak kolej mahupun JPK kolej. Saya juga telah membuat pra-pendaftaran awal untuk menduduki kolej pada semester hadapan.
3. Saya juga merupakan pelajar dari Tanjung Rambutan. Oleh itu saya akan mengalami kesukaran sekiranya terpaksa menyewa di luar kerana masalah dari segi kewangan untuk menyewa rumah di luar kampus dan pengangkutan untuk ke fakulti.
4. Berikut disertakan bersama sesalinan aktiviti-aktiviti kolej yang disertai sepanjang semester ini untuk rujukan pihak tuan/puan.
5. Dengan ini saya amat berharap pihak tuan dan puan mempertimbangkan rayuan saya ini. Tidak menjadi masalah bagi saya sekiranya ditempatkan di bilik perseorangan mahupun perkongsian sekiranya rayuan saya berjaya. Segala kerjasama pihak tuan/puan amatlah saya hargai. Saya dahului dengan ucapan terima kasih.
Sekian.
Yang benar
.................................................................
(Siti Nur Haliza Bt Datuk K )
Senarai aktiviti-aktiviti kolej yang disertai sepanjang Semester 2 Sesi 2009/2010:
1. Perjumpaan warga tanjung bahagia (warga kolej)
2. Senam Tari pesakit gila Pertama (peserta)
3. Senam Tari pesakit gila Kedua (peserta)
4. Mesyuarat Fire Warden kita bakor jer (Fire Warden)
5. Latihan Kebakaran Pengosongan Bangunan (Fire Warden)
6. Demo silat cekak x betoi (penonton)
7. Program Kempen Derma Otak
8. Program 1 rakyat bahagia
9. Program beregelap (warga kolej)

P/S : baik jugak kan aku ni..ahaha..siap tolong wat Contoh surat rayuan lagi..Peace~

11 comments:

Surat Cinta :)